Laatste daagjes in Chili - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Angeline Cruijsen - WaarBenJij.nu Laatste daagjes in Chili - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Angeline Cruijsen - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes in Chili

Door: Angeline

Blijf op de hoogte en volg Angeline

08 December 2007 | Chili, Puerto Natales

Hallo allemaal,
Allemaal flink verwend door de Sint?? Ik helaas niet. Ik zal wel niet lief genoeg geweest zijn. We moesten (ivm de mooie vloerbedekking) de schoenen buiten laten staan, maar helaas was hij de volgende morgen nog leeg. snik.

Nadat ik de vorige keer gemaild heb heb ik nog samen met een meisje van onze groep zo'n 12 km gewandeld. Lea was aan het paard rijden (niet zo mijn ding).

De dag daarop zijn we naar Torres del Paine NP gereden. Een heel mooi park wat bekend staat om zijn mooie bergen en vooral de 3 pieken waar dit park zijn naam aan dankt.
De weg er naar toe was al heel mooi. Mooie uitzichten op de rotsformaties en veel dieren. We zagen Guanaco's (roodharige lama's) met jongen. Op een gegeven moment waren 2 Guanaco's aan het vechten om een vrouwtje. Heel bijzonder om te zien. Ook zagen we 2 stinkdieren en Nandu's (soort struisvogel) met jongen. Onderweg zie je ook heel veel schapen met lammetjes, maar dat is voor ons wat minder bijzonder.

Op de verjaardag van de sint hebben we de trek gemaakt door Torres del Paine NP. We zijn om half 9 aan gelopen en kwamen om half 7 in de refugio aan waar we weer gingen overnachten.
Ik had s'morgens wel een beetje buikpijn van de spanning omdat ik bang was dat het met stukken te zwaar zou zijn. We moesten ook onze bagage van 3 dagen en 2 nachten + slaapzak meenemen. Maar al met al viel het gelukkig mee en ging het heel goed.
We hadden super geluk met het weer. We gingen uit van slechte weersomstandigheden, maar het was zo'n 20 graden. Echt ideaal om zo ver te lopen.
Onderweg was het super mooi. We liepen langs meren en zagen in de verte de gletsjers en rotspartijen. Het was soms wel een stenenzooi (zoals iemand in de groep het noemde) en soms moesten we over hangbruggen en soms via stenen een rivier over. Het water in de rivieren was zo helder dat we het zelfs gedronken hebben. Al vond ik dat wel heel eng om te doen, maar ja het water was op en natuurlijk niets te koop, dus ik had weinig keus.
Ik was wel blij toen we om half 7 aankwamen. En heb mezelf verwend met een colatje light (haha). Maar na het eten nog met een baileys. mmmmmmmmm

De volgende dag wilde ik eigenlijk nog een wandeling maken naar Lago Grey met het uitzicht op de gletsjer, maar het waaide hard en het regende en het was ineens zeker 10 graden. Dus hebben we de hele dag lekker bij de kachel gezeten.

Gisteravond zijn we naar Puerto Natales gereden. Het is een heel klein stadje. Heeft wel een leuk pleintje en schijnt een leuke pier te hebben, maar die moeten we zo nog gaan ontdekken.

Morgen gaan we richting Vuurland. Het meest zuidelijkste puntje van Argentinië. Waarschijnlijk ook erg koud, maar dat zien we dan wel weer.

Jullie hebben (in mijn wel heel lange verhaal) kunnen lezen dat ik het hier nog steeds naar mijn zin heb.
We lachen hier ook erg veel en hebben een gezellige groep.

Fijn weekend nog!!

Groetjes Angeline

  • 08 December 2007 - 15:38

    Heleen:

    Hoi Angeline,
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben daar. Nog even en dan moeten jullie helaas weer naar huis. Heb intussen mijn volgende vakantie alweer geboekt. Jij hebt het nog over Sinterklaas, hier staan overal de kerstbomen alweer.
    Heel veel plezier nog en een goeie reis terug naar Nederland.
    Doei Heleen

  • 09 December 2007 - 08:39

    Henny En Johnny:

    Hoi Angeline, leuk om te lezen. Zo beleven wij onze vakantie weer opnieuw. Denk straks in Buenos Aires vooral ook aan de fietstocht, is zeer de moeite waard. Wij hebben erg veel gelachen en gezien. Ook La Boca is erg leuk voor een paar uur extra. Als je van voetballen houdt, het stadion van La Boca waar Maradonna zijn carriere begonnen is vonden wij leuk. Heel veel groeten en maak er nog een toffe week van!!!

  • 09 December 2007 - 12:01

    Edith:

    Ha Meiden,
    Als ik had mogen ruilen voor zo'n mooie reis, dan had sinterklaas van mij ook gestolen mogen worden. Het klinkt allemaal even mooi en prachtig. Geniet er nog maar even van en zie je wel weer op de workshop.
    Gr Edith

  • 09 December 2007 - 12:13

    Gerrit En Nelly:

    Hoi Angeline,
    Fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. het lijkt me ook een hele mooie reis. geniet er nog maar lekker van Want hier is het pokke weer (regen)
    Groetjes van ons. Howdoe

  • 09 December 2007 - 18:04

    Miranda:

    Hoi Angeline,

    Wat fijn om te lezen hoe leuk je het hebt. Zaterdag de 15-de houden we de verjaardag. Dus als je uitgerust bent en tijd hebt ....

    groetjes,
    Miranda en Peter-Jan

  • 10 December 2007 - 08:44

    Monica:

    Hoi Angeline,

    Het lijkt nog maar zo kort geleden dat ik je een hele fijne vakantie wenste en nu lees ik dat je al weer bijna terug komt. Geweldig om je reisbeschrijvingen te lezen (heel veel activiteiten en het lijkt me ook erg vermoeiend).
    Geniet van deze laatste dagen en tot gauw.

    Groetjes
    Monica

  • 11 December 2007 - 06:41

    Mariëlla:

    Hoi Angeline,
    Een maand geleden leek 14 december nog zo ver weg, en nu is het einde van je reis al bijna in zicht.... Geweldig hoe je ons hebt laten mee genieten! Ik ben benieuwd naar je foto's en verhalen (je kunt tenslotte niet alles opschrijven, dat kost teveel tijd). Geniet nog van de laatste daagjes en tot gauw!
    Groetjes, Mariëlla

  • 11 December 2007 - 10:52

    Marion:

    Ik vind het geweldig om te lezen dat je het heel erg goed naar je zin hebt daarginds. De sint was ons gelukkig niet vergeten ik ben ook lief geweest want voor mij had hij wel een kadootje bij. Hele lekkere parfum.
    Ik wens jullie nog een hele fijne tijd toe.
    Tot ziens
    Groetjes van Marion en de rest

  • 11 December 2007 - 14:54

    Sjors:

    Hoi Angeline

    ik vind het leuk om te lezen wat alle maal schijft.
    het was een lang stuk om te lezen.
    je maakt ook veel mee op je vakantie.
    nog fijn daggen nog die je nog hebt.
    en doe Lea maar de groedjes van me.

    groedjes van Sjors

  • 11 December 2007 - 20:14

    Jozé:

    Hoi Angeline en Lea,

    Ik heb mijn vakantie er weer opzitten, helaas. Vanochtend teruggekomen van een prachtige reis uit Australie, lekker warm en op sommige plaatsen heet (49 graden, dit was wel een beetje te....). Angeline, de westkust is zeker een aanrader voor volgend jaar. Ik heb zojuist jullie spannende verhalen gelezen en zie bepaalde dingen weer voor me. Jullie kunnen je erop kleden in Vuurland maar de oorspronkelijke bewoners hadden geen winterjassen, zij zaten bij een vuurtje. Vandaar die naam.
    Geniet er nog van want ik vind het hier inderdaad pokke weer!!! Ik heb het koud en slaap dus ik kruip zo in mijn bed.
    Tot maandag. Groetjes Jozé

  • 12 December 2007 - 09:11

    Maike:

    Hoi Angeline,

    Heb zo af en toe je verhalen gelezen. Heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Het klinkt echt fantastisch. Groetjes en een fijne reis terug.

    Veel Groetjes van Maike

  • 12 December 2007 - 16:21

    Huber:

    Zo te lezen alles perfect. Geniet er nog effe van en een goede reis zuruck.
    Het ga je bijzonder.

  • 12 December 2007 - 16:51

    Babette:

    heey
    we hebben een leuke sinterklaas gehad.
    hoe is het daar is het een lekker weertje
    ik heb mijn rapport gekregen heb een kei goed rapport.19 dec hebben we op school een film avond van 8 uur s'avonds tot 8 uur s'ochtend. Dat is allemaal voor een goed doel voor een highschool in india
    nog veel plezier

    gr babette -xxx-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angeline

Van 17 november t/m 14 december ga ik een schitterende reis maken door Chili en Argentinië. Mijn reis start in de hoofdstad van Chili (Santiago de Chili) en gaat via Argentinië en Chili naar het zuidelijkste puntje van Zuid Amerika. Als toetje vliegen we nog naar de hoofdstad van Argentinië (Buenos Aires)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 7163

Voorgaande reizen:

17 November 2007 - 14 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: