Gletsjers en brrrrrrrrrrrrrrrr - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Angeline Cruijsen - WaarBenJij.nu Gletsjers en brrrrrrrrrrrrrrrr - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Angeline Cruijsen - WaarBenJij.nu

Gletsjers en brrrrrrrrrrrrrrrr

Door: Angeline

Blijf op de hoogte en volg Angeline

01 December 2007 | Argentinië, El Calafate

Hallo allemaal,
Leuk dat jullie mijn belevenissen lezen. Ik hoop niet dat er te veel typefouten in staan, want ik heb meestal geen tijd om ze na te lezen.
Even een snelle korte reactie op jullie berichtjes. We zijn hier met Baobab. Helaas geen leuke mannen hier.Ik denk hier echt niet aan het werk. We genieten volop (maar dat was wel duidelijk). Geen sint hier, maar wel al veel kerst. Ik zal Jankees en Lea de groeten doen. Bedankt voor de tips.

Nu weer even mijn/onze avonturen:
Dinsdag zijn we dus naar de pinguins gegaan. Echt super geweldig. Zo mooi. Ik heb het nog nooit zo mooi gezien, maar dat kwam waarschijnlijk door de vele babypinguins. Jammer dat ze nog onder moeders vleugels bleven, maar echt geweldig! Ook zo grappig hoe leuk die beesten lopen/waggelen.

Woemsdag hebben we walvissen gezien. Echt best veel en ze zwommen constant onder en om onze boot. Helaas weinig foto´s kunnen maken van de staart. Ze waren erg aan het spelen. Leuk om te zien en soms maakten ze zelfs een sprongetje uit het water.
Daarna zijn we nog naar de zeeolifanten en zeeleeuwen geweest. Echt gigantisch grote (de olifanten) en luie beesten zeg.

Donderdag hebben we een saaie reisdag gehad. Onderweg kwamen we een groep van Summum tegen. Daar bleek een stelletje uit Odiliapeel in te zitten. Bleek ook nog dat zij ons mam kent en hij familie, van familie blijkt te zijn. Echt grappig. Wij hadden die dag een hele luxe grote bus en die groep was jaloers op ons. Effe verder stonden ze met een lekke band en hebben ze een heel stuk met ons meegereden.

Vrijdag hebben we eerst pinguins, commodores (soort vliegende pinguins) en dolfijnen gezien. Vooral de dolfijnen waren erg leuk. 2 Dolfijnen zwommen constant om onze boot.

Vandaag zijn we de hele dag bij de Petito Moreno gletsjer geweest. Echt (weer) geweldig!! Mooi al dat ijs en de gletsjer was flink in beweging. Regelmatig vielen er met veel kabaal flinke stukken van de gletsjer af. Heel mooi.

Het is hier inmiddels wel wat kouder. Vooral door de koude wind. En het regent een heel klein beetje. Wel jammer want daardoor komen de gletsjers iets minder mooi uit. Maar ondanks dat toch geweldig mooi!!

Ik zal maar eens stoppen, want het is weer een heel verhaal geworden.

Hopelijk krijg ik ook weer veel berichtjes van jullie, want dat vind ik erg leuk.

Groetjes Angeline.

• 01 December 2007 - 21:25

Heleen:

Hoi Angeline en Lea.
    Leuk hoor die verhalen van jou/jullie.
    Ben jaloers. Hier regent het en waait het. Echt vies herfstweer. Hoop dat jullie nog leuke,mooie dingen gaan zien.
    Wens jullie nog veel plezier en ik zie uit naar de rest van je verhalen.
    Heleen

• 02 December 2007 - 10:03

Henny En Johnny:

Hallo Angeline,
    Leuk om te horen dat de pinguins inmiddels jongen hebben. Bij ons zaten ze nog allemaal op het nest te broeden. Hopenlijk wordt het weer beter. Leuk hotel in El Calafate he. Als je straks in NP Torres del Paine bent, is het ook leuk om de wandeling naar de Grey gletsjer te maken. Naar het eerste uitzichtspunt is het 4 uur op en neer en als je tijd hebt voor het tweede uitzichtspunt 8 uur op en neer. (Wij zijn om half 2 aangelopen en waren om half 10 terug). In El Chalten is de wandeling naar de Fitz Roy en Cerro Torre allebei zeer de moeite waard (als het weer een beetje meezit natuurlijk).Johnny heeft daar de Icetrek gedaan, was zwaar maar hij heeft er ontzettend van genoten. Nou heel veel genieten maar weer, onze bagage is er nog steeds niet. Komt waarschijnlijk morgen.
    Groeten Henny en Johnny.

• 02 December 2007 - 12:44

Marcella:

WAUW!!! Wat een geweldige verhalen. Daar zitten wij dan... in ons natte, vieze, koude Mill. Oké, wij hebben deze week de Sint. Maar ja... mooi weer of een leuke vakantie zal hij wel niet brengen.
    Veel plezier daar! Maar zo te lezen, zit dat wel goed.
    Groetjes, Marcella

• 03 December 2007 - 10:33

Marion:

Fijn om te lezen dat jullie veel natuur zien en natuurlijk ook de bijbehorende biologielessen krijgen. Hier is het nog steeds regenachtig en stormig.
    Onze duvel groeit goed en haalt gelukkig nog niet zoveel kattekwaad uit. Babette is nog steeds druk bezig om haar rechterarm weer te kunnen buigen en strekken. Hier is het bijna sinterklaas (gelukkig) ze kunnen niet meer wachten op de pakjes die zullen komen.

Veel plezier en tot schrijvens Marion

• 04 December 2007 - 10:44

Rob:

Hoi Angeline, wat lees ik nu, geen leuke mannen in Argentinie, dit terwijl onze toekomstige koning wel succes had daar, maar dat betrof de vrouwen. Desalniettemin denk je niet aan het werk, goede zaak, dat doen wij wel. Klinkt allemaal ontzettend leuk wat je meemaakt, ook heel verschillend, ik ben jaloers. Geniet er nog maar een tijdje van!